مشاوره سئو چیست؟

آشنایی با وظایف مشاوره سئو ; اگر به عنوان یک مالک کسب و کار پیش از این به راه اندازی یک وب سایت و به واسطه آن برای دریافت خدمات سئو اقدام کرده باشید، حتماً می‌دانید که این قبیل پروژه‌ها با چالش‌های فراوانی مواجه خواهند شد؛ درست در چنین موقعیتی است که مشاوره سئو به داد شما خواهد رسید.

البته، لازم به ذکر است که اگر پیش از بروز مشکلات با یک مشاور SEO مشورت کرده باشید، از به وجود آمدن آن‌ها جلو گیری خواهید کرد.

در ادامه اطلاعاتی مفید را در مورد مشاوره سئو در اختیار شما قرار خواهیم داد و شما را با چند نفر از برترین مشاورین سئو ایران آشنا خواهیم کرد.

مشاوره سئو چیست؟

مشاوره سئو، شامل مجموعه اقداماتی است که در طی فرایند پروژه و یا پیش از آن توسط یک مشاور SEO برای بهبود هرچه بیشتر فرایند و پیشبرد اهداف سازمان شما در راستای بازاریابی بر بستر موتورهای جستجو (search engine marketing) به انجام می‌رسد.

مشاور سئو کیست؟

به طور کلی، وقتی از واژه مشاور برای خطاب به یک فرد با تخصصی خاص استفاده می‌شود، منظور فردی است که با دریافت هزینه‌ای مشخص به راهنمایی یک شرکت و یا سازمان در پیشبرد اهداف خود با ارائه راهنمایی کمک خواهد کرد.

به این ترتیب می‌توان گفت مشاور سئو، یک متخصص بهینه سازی وب سایت با تجربه بالا است که با بررسی ابعاد مختلف پروژه SEO راهنمایی هایی را در راستای پیشبرد هرچه بهتر پروژه در اختیار سازمان درخواست کننده قرار خواهد داد.

انواع مشاوره سئو شامل چه مواردی است؟

به طور کلی، مشاوره سئو به یکی از دو روش زیر انجام می‌شود:

  • مشاوره اجرایی
    • آنالیز
    • ارائه راهکار
  • مشاوره آموزشی
    • بررسی پرسش‌ها
    • ارائه راهکار برای حل این مشکلات

در واقع می‌توان گفت بسته به نیاز سازمان درخواست کننده یک مشاوره سئو می‌تواند تنها شامل پرسش و پاسخ و رفع سوالات ذهنی شرکت درخواست کننده و یا بررسی دقیق جز به جز وب سایت و ارائه راهکار برای رفع هر یک از این مشکلات با ارائه مثال باشد.

مشاوره اجرایی سئو شامل چه مواردی است؟

طی فرایند مشاوره اجرایی سئو، مشاور پیش از شروع جلسه به بررسی مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد پرداخته و تلاش می‌کند راه حلی مناسب را برای رفع هر مشکل ارائه دهد.

آنچه که در فرایند مشاوره اجرایی سئو مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

مباحث مرتبط با سئو داخلی

  • تایلتل صفحات (meta title): بهینه سازی عنوان بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و تگ عنوان بهینه شده می‌تواند معجزه کند.
  • بررسی کیفیت محتوا: در این بخش کیفیت محتوای تولید شده از جنبه‌های مختلف بررسی شده و راهکارهایی برای رفع مشکلات معرفی خواهند شد.
  • ساختار وب سایت: یکی دیگر از مواردی که باید در زمان آنالیز وب سایت مورد بررسی قرار بگیرد، مناسب بودن ساختار وب سایت است.
  • بررسی سرعت سایت: یکی از جدیدترین فاکتورهایی که گوگل به آن توجه ویژه‌ای دارد، بهینه بودن سرعت لود شدن صفحات است؛ این مورد علاوه بر اینکه منابع کمتری را از سوی خزنده ها مصرف خواهد کرد، تاثیر زیادی در بهبود تجربه کاربران دارد.
  • داده‌های ساختار یافته و استراکچر دیتا: یکی دیگر از مواردی که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود، داده‎های ساختار یافته است که این امکان را فراهم می‌کند تا گوگل درک صحیح تری از صفحات وب سایت شما داشته باشد.

مباحث مرتبط با سئو تکنیکال

در طی فرایند مشاوره اجرایی سئو، تمامی مباحث مرتبط با سئو تکنیکال مورد بررسی قرار گرفته و موارد لازم جهت بهبود به تیم فنی کارفرما منتقل خواهد شد.

مباحث مرتبط با سئو خارجی

یکی دیگر از مباحثی که در فرایند مشاوره اجرایی سئو مورد بررسی قرار می‌گیرد، مباحث مرتبط با سئو خارجی وب سایت است.

مشاوره اجرایی سئو خارجی، تنها پس از بررسی دقیق و آنالیز وب سایت کارفرما و بررسی بودجه ممکن خواهد بود؛ زیرا بودجه موجود می تواند تا حد بسیار زیادی بر تصمیم گیری تاثیر بگذارد.

بهترین مشاورین سئو ایران

اگر قصد دریافت مشاوره سئو را داشته و به دنبال یک مشاور SEO مطمئن هستید، توصیه می‌کنیم به یکی از افراد زیر مراجعه کنید:

1- فرهاد غلامی، مشاور سئو و مدیر تیم اورتگ

از آنجایی که این لیست به سلیقه من، مهدی ترکمان نوشته شده است، ترجیح داده‌ام، اولین فردی که به آن اشاره می‌کنم، شخصی باشد که تجربه کار نزدیک را با وی داشته باشم.

در تمامی سال‌هایی که به ارائه خدمات طراحی وب سایت مشغول بوده‌ام، با افراد مختلف بسیاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ مواجه شده‌ام، اما وقتی سخن از دلسوزی، توجه و دقت به میان بیاید، تنها تصویر یک نفر در ذهن من شکل خواهد گرفت “فرهاد غلامی، مشاور سئو و متخصص دیجیتال مارکتینگ است.”

من با فرهاد غلامی در سال 1397 و در زمان فعالیت در یکی از وب سایت‌های مرتبط با حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای آشنا شدم. نکته جالب توجه در مورد اقدامات شگفت انگیر فرهاد آن بود که بدون خرید حتی 1 رپورتاژ و بدون استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه، در یک بازه زمانی سه ماهه رشد بیش از 300 درصدی را برای وب سایت مذکور رقم زد.

چنانچه قصد دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مشاوره سئو فرهاد غلامی از اورتگ را دارید، می‌توانید به وب سایت مجموعه مذکور مراجعه کنید.

2- جواد یاسمی، هم بنیان‌گذار شاهراه دیجیتال

ترجیح میدهم در این بخش بخشی از صحبت‌های خود آقای یاسمی را ذکر کنم:

بعد از گذراندن کارشناسی ارشد در دانشگاه امیرکبیر در رشته MBA گرایش مارکتینگ، دید مناسبی نسبت به جنبه های مختلف کسب و کار پیدا کردم. 2 تجربه جدی بیزینس آنلاین با عنوان بنیانگذار و اجرای ایده ها از 0 تا 100 یعنی از شروع ایده و اسم برند تا کسب درآمد ریالی و دلاری در ایران و کشورهای کانادا، انگلیس و امریکا داشته ام. لوکینز و یاسئومی 2 استارتاپ من که تجربه عالی مخصوصا در دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت به من داده اند چون با هزینه های شخصی آنها را ساختم.

3- محسن طاووسی، بنیان‌گذار لیندیپر

کمتر کسی وجود دارد که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو فعال باشد و نام محسن طاووسی را نشنیده باشد. محسن طاووسی یکی از شناخته شده‌ترین کارشناسان این حوزه بوده و مدت زیادی است که تنها به ارائه خدمات مشاوره سئو و انجام پروژه‌های بزرگ مشغول است.

هزینه مشاوره سئو چقدر است؟

هزینه مشاوره سئو، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اینکه کدام یک از انواع خدمات مشاوره مد نظر شما است، می‌تواند بر هزینه و قیمت مشاوره سئو تاثیر گذار باشد.

عوامل دیگری که بر قیمت مشاوره سئو تاثیر خواهند گذاشت، شامل موارد زیر هستند:

  • مشاوری که انتخاب می کنید.
  • مدت زمان مشاوره
  • میزان مشاوره مورد نیاز در ماه
حداقل قیمت مشاوره سئوحداکثر قیمت مشاوره سئو
500 هزار تومان برای هر ساعت 1.5 میلیون تومان برای هر ساعت

5/5 - (2 امتیاز)
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها